joi, 18 ianuarie 2018

Cum creezi documente din paginile unui fișier Excel


Dacă lucrezi deseori cu sheet-uri în populara aplicație de calcul tabelar, ar fi bine să știi cum creezi documente din paginile unui fișier Excel.
Microsoft Excel este unul dintre cele mai complexe programe din suita de aplicații de birou a gigantului din Redmond. Prietenos la prima vedere, include o serie surprinzător de stufoasă de instrumente care s-ar putea să-ți eficientizeze fluxul de lucru dacă petreci foarte mult timp în Excel.
Un scenariu foarte interesant este cel în care lucrezi la un proiect complex în Excelși ți-ai dori să mai delegi o parte din muncă. Pentru a nu pasa un fișier dintr-o parte în alta, o soluție bună ar fi să distribui fiecărui colaborator un sheet. În acest scop, trebuie să înveți cum creezi documente din paginile unui fișier Excel.
În mod tradițional, pentru a pune în practică ideea din titlu, poți să copiezi tot conținutul unui sheet din Excel și să-l lipești într-un document nou pe care să-l salvezi. Există însă o soluție mai eficientă decât atât, una care se pretează în cazul în care ai un fișier cu foarte multe sheet-uri.
Deschide fișierul Excel de interes sau salvează-l în computer pe cel la care lucrezi. Apasă pe ALT + F11 pentru a deschide Microsoft Visual Basic for Applications. Din noua fereastră, accesează meniul Insert și alege Module. Imediat te vei confrunta cu o pagină albă în care trebuie să copiezi textul de mai jos.
Sub Splitbook()
'Updateby20140612
Dim xPath As String
xPath = Application.ActiveWorkbook.Path
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
For Each xWs In ThisWorkbook.Sheets
    xWs.Copy
    Application.ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=xPath & "\" & xWs.Name & ".xlsx"
    Application.ActiveWorkbook.Close False
Next
Application.DisplayAlerts = True
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Pentru a rula scriptul VBA copiat de mai sus, apasă pe F5 pe tastatură sau pe butonul Play/Run din bara de meniu. După doar câteva momente, în directorul în care ai avut fișierul original, vei vedea fișiere separate cu numele fiecărui sheet în parte. Ca o notă de subsol, este important să nu ai sheet-uri cu același nume în Excel, altfel, s-ar putea să întâmpini o eroare.

articol preluat de pe 
https://playtech.ro/2017/cum-creezi-documente-din-paginile-unui-fisier-excel/

storage sense stergi automat fisierele inutile windows 10


Storage Sense este o funcție inclusă în Windows 10 care, după ce a fost activată, te ajută să ștergi în mod automat fișierele inutile din Windows.
Windows 10 vine la pachet cu o serie importantă de modificări de funcționalitate față de iterațiile anterioare la sistemului de operare. Printre acestea se numără și Storage Sense, o funcție introdusă odată cu Creators Update. Respectiva opțiune automatizează ștergerea fișierelor inutile din Windows la intervale regulate de timp fără nici o intervenție suplimentară din partea utilizatorului. Pentru a-și face însă treaba, întâi trebuie activată.
Din cauza modului în care funcționează orice sistem de operare pentru PC, în mod inevitabil, odată cu trecerea timpului, se adună foarte multe fișiere inutile care îți ocupă spațiu de care ai nevoie. În Windows 10, este suficient să apeși pe butonul de Start, să tastezi Storage și să alegi primul rezultat de la căutare. Imediat vei întâmpina o fereastră precum cea de mai jos în care poți vedea cum stai cu spațiul liber.
Secțiunea care te interesează este intitulată Storage Sense. După ce ai activat respectiva funcție, apasă dedesubt pe Change how we free up space pentru a personaliza modul de funcționare al respectivei opțiuni. Imediat vei vedea un raport prin care ți se aduce la cunoștință cât spațiu ai câștigat de când a fost activat Storage Sense. Opțional, ai și un buton marcat Clean Now prin care poți forța ștergerea fișierelor inutile în timp real.
La ora actuală, Storage Sense îți permite să ștergi fișierele temporare generate de programele pe care la ai instalate sau de către sistemul de operare. În plus, poți opta pentru ștergerea automată a fișierelor din Recycle Bin cu condiția ca acestea să fie mai vechi de 30 de zile. În cazul în care ai foarte multe fișiere în Coșul de reciclare din Windows, vor fi șterse doar cele mai vechi de 30 de zile. Celelalte se vor păstra până la expirarea aceluiași termen de 30 de zile.
În altă ordine de idei, cei de la Microsoft se pare că au foarte multă încredere în Storage Sense. Acesta este și motivul pentru care, odată cu Fall Creators Updatecare va fi lansat în această toamnă, funcția se va extinde la folderul Download. În contextul în care descărcăm foarte multe fișiere pe care le deschidem o singură dată în Downloads, vei putea opta pentru ștergerea lor automată dacă au trecut 30 de zile de când le-ai deschis sau modificat ultima oară. Actualizarea este una benefică, atât timp cât te obișnuiești să nu ții fișiere relevante sau utile pentru tine în Downloads.
articol preluat de la 
https://playtech.ro/2017/storage-sense-stergi-automat-fisierele-inutile-windows-10/